Online:
Gastenboek | Nieuwsbrief
   
NL    EN    FR

HOME

Welkom op de "Seventies Cycle Run"-webpage. 70's Cycle Run is geen officiële club, maar een groep vrienden die bezeten zijn van bikes uit de jaren 70. Onze activiteiten richten zich tot iedereen die ook een zwak heeft voor de periode dat de Europese en Amerikaanse motorindustrie een heroïsch gevecht leverde met de snel groeiende Japanse concurrenten. Ieder jaar organiseren wij twee activiteiten (een track event in Croix-en-ternois én -na de jarenlange traditie van een meeting- binnenkort onze eerst Classic Sprint) waar we bikers samen brengen uit de vier windstreken. Classics, customs, caféracers, ratbikes, we lov'em all ... en ze zijn allemaal welkom.


LATEST NEWS

70's Cycle Classic Sprint - zondag 4 september
geplaatst op 25 mei 2011

Waar in Vlaanderen kan je twee motoren een streepje laten trekken tegen elkaar zonder boetes of ander gedoe? Die vraag hebben we ons de voorbije jaren dikwijls gesteld. Dankzij de gastvrijheid van de Vliegclub Ursel hebben we nu de ideale locatie voor onze eerste Classic Sprint namelijk het vliegveld van Ursel..

Wat is de bedoeling? Een staande start tussen twee motoren over een vaste afstand op een gezamenlijk startsignaal. De vaste afstand bij ons is de 1/8 mijl (201 meter). De twee deelnemers proberen beide als eerste de finish te bereiken. Natuurlijk gaat het hier om motoren van de jaren zeventig, je kent ons. Ons motto is echter "run what you brung", wat betekent dat we dit niet organiseren voor dikke opgepepte dragracers op nitro, maar wel voor jouw seventies bike waarmee je naar Ursel komt gereden. Een dikke Harley, een nijdige tweetakt of een viercylinder caféracer, het maakt ons niet uit als je motor maar uit de jaren zeventig dateert. We zorgen er wel voor dat je met gelijke wapens kunt (st)rijden door een indeling in klassen.

Vooraf inschrijven kan hier online of hier met een klassiek formulier, maar is niet verplicht. (wel handig voor onze dagindeling).

Praktisch:
Wanneer: zondag 4 september van 12u tot 18u
Waar: Vliegveld Ursel, Urselweg 183A, 9910 KNESSELARE
Inkom: 2 euro, of... gratis voor motoren van de jaren zeventig.







VERSLAG VAN ONZE EERSTE MYSTERY-RUN!

geplaatst op 7 september 2010


Onze eerste "Mystery Run" zit erop. We wisten vooraf dat we geen honderd of meer motoren bij elkaar zouden krijgen zoals bij onze meeting. Maar toch waren er vijfendertig dapperen die nog wisten waarvoor ze een motor hebben: kilometers doen en bochtjes pikken. En dat deden we.

Niemand wist waarheen we zouden rijden maar dat vonden ze net zo leuk. Na een klein stukje autostrade doken we Vlaams Brabant in om via secundaire wegen verder te rijden richting Bohan. Eén van onze stops was aan het nieuwe circuit van Mettet en dat werd precies gesmaakt. Onze kopman had echter nog een verrassing in petto want hij liet ons even later nog een rondje draaien op het stratencircuit van Gedinne!
Tegen zes uur en na 199 km. kwamen we aan in Bohan. Aperitief aan de Semois, dan een stevige BBQ en daarna nóg steviger doorzakken. Aan het leeg goed te zien verbruikten de aanwezigen een pak meer alcohol dan hun motoren benzine. Niet erg want er wachtte hen een proper bedje…
Na het ontbijt genoten we nog even van het zonnetje en tegen 11u werden de paarden de sporen gegeven. Sommigen kozen ervoor om helemaal binnendoor naar huis te rijden, maar de rest van de groep ging na zo’n 80 km. de autostrade op om in de loop van de namiddag thuis te komen. Een dapper zestal moest in Nijvel twee uur wachten op een verloren gereden takelwagen maar ook die kwamen veilig thuis en we hopen van jullie hetzelfde.
Bedankt aan iedereen die erbij was. Het was een fijne bende met fijne brommers! Volgend jaar opnieuw? Weten we zelf nog niet, maar we zullen toch iets moeten doen het weekend van 3 en 4 september 2011 dus noteer de datum maar al in je agenda.

UPDATE Alle foto's staan online...





 

70's NIEUWS
De foto's van Croix 2011 staan online. Klik hier en bekijk ze stuk voor stuk!

   
 


language selector:

 


       
     
       


© 2006 kvp | Stats: | On we had motor dudes on this site