Welkom op de "Seventies Cycle Run"-webpage.
70's Cycle Run is geen officiële club, maar een groep vrienden die bezeten zijn van bikes uit de jaren 70.
Onze activiteiten richten zich tot iedereen die ook een zwak heeft voor de periode dat de Europese en Amerikaanse motorindustrie een heroïsch gevecht leverde met de snel groeiende Japanse concurrenten.
Ieder jaar organiseren wij twee activiteiten (een track event in Croix-en-ternois én -na de jarenlange traditie van een meeting- een Classic Sprint) waar we bikers samen brengen uit de vier windstreken.
Classics, customs, caféracers, ratbikes, we lov'em all ... en ze zijn allemaal welkom.
In 1999 organiseerden we in samenwerking met Safe Driving onze
eerste trackday om te vieren dat we 10 jaar bezig waren met 70’s Cycle Run. Wat
een eenmalig gebeuren moesten worden, duurde uiteindelijk 20 jaar want zowel
wij als de piloten hadden de smaak te pakken. Jaar na jaar konden we rekenen op
een mooie 100 deelnemers, soms eens wat meer en soms eens wat minder.
In het najaar 2018 beslisten wij, om diverse redenen, om in 2019
geen nieuw evenement op poten te zetten. Niet getreurd echter!
Omdat er wel interesse blijft in circuit rijden bij
motorrijders met klassieke motoren beslisten Frank en Marleen (leden van 70’s
Cycle Run), samen met zonen Rutger en Egon, eind 2018 om onder een nieuwe naam
en voor een uitgebreider doelpubliek een ‘track day’ te organiseren: Classics On Track.
Rest ons nog om alle vrijwilligers te bedanken voor hun inzet
én de rijders te bedanken voor hun deelname.
Ondertussen wachten we vol ongeduld op de goedkeuring van Stad Eeklo voor onze Classic Sprint op zondag 1 september.
Dat was een topdagje vorige zondag want er kwamen weer een pak geïnteresseerden opdagen voor onze sprint en het zonnetje scheen op hun bolletje.
184 bezoekers kwamen met de bedoeling om gas te geven met hun seventiesbike en ze deden dat met volle overtuiging. Er werden door hen 325 runs gereden. De cijferaars onder jullie denken nu “meer piloten dan vorig jaar en toch 25 runs minder?”
Inderdaad en dat hebben we te danken aan een nogal stuntelige rijder met een Ural Dnjepr zijspan. We waren nog maar net gestart toen deze neofiet de controle kwijt raakte over zijn motor, dwars over de kabels van de installatie reed en in de vlucht een laptop meenam achter zijn zijspan.
Met de hulp van een pak alerte medewerkers kreeg chief engineer Alexandre alles terug aan de praat op een half uur tijd! Gevolg van het akkefietje was wel dat de opgemeten topsnelheden tot 600km per uur (!) gingen omdat één kabel van het systeem finaal om zeep was. De metingen van de snelste tijd en de reactietijd verliepen gelukkig correct.
We reden dit jaar voor het eerst in drie klassen: tot 500cc, +500 tot 800cc en +800cc. Er werd ook geen finale gereden, op het einde werden gewoon de vijf snelste tijden van elke klasse bekend gemaakt. Alle resultaten kan je hier nalezen.
Een dikke merci aan alle medewerkers, alle piloten en alle bezoekers-motorrijders met een seventiesbike of modern gerief. We hopen dat je een leuke dag had.
Wij gaan weer evalueren en jij mag alvast zondag 1 september 2019 in je agenda zetten.